Konserwacja podwozia

Konserwacja podwozia, po co to komu?!

Dużo słyszymy o korozji w motoryzacji, o jej wpływie na bezpieczeństwo i wartość naszych często kupionych za oszczędności, na raty lub wziętych w leasing, czterech kółek. Mało natomiast słyszymy, jak ważne jest, wczesne wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego nowo zakupionego auta.
Zła wiadomość jest taka, że producenci nowoczesnych samochodów, ze względu na obniżenie kosztów, pomijają, lub wykonują tylko kosmetyczne zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. Ci sami producenci zalecają wykonanie tejże konserwacji we własnym zakresie, bez utraty prawa do gwarancji.
Dobra wiadomość jest taka, że tutaj pojawia się moja firma oferująca profesjonalną usługę konserwacji - zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia w Państwa samochodzie.
Za ułamek ceny nowego samochodu, można zapewnić komfort posiadania auta, które przez wiele lat opiera się destrukcyjnemu wpływowi korozji.
Oczywiście, nie jesteśmy w stanie całkowicie zapewnić odporności na korozję karoserii naszych pojazdów, ale możemy znacznie opóźnić ten proces.
Tak więc wykonanie konserwacji podwozia daje wymierny komfort i wartość dla naszego stylu życia i portfela.
Zapraszam do zadawania pytań!



Jak wygląda konserwacja podwozia?




Auto nowe

  • wykonane starannej preinspekcji konserwacji
  • demontaż kół, opuszczanie zbiornika, osłon termicznych itd.
  • demontaż osłon plastikowych, nadkoli, listew itp.
  • demontaż kół, opuszczanie zbiornika, osłow termicznych itd.
  • zabezpieczenie całej karoserii przed zapyleniem farbą lub innym zabrudzeniem
  • zabezpieczenie, osłonięcie układu wydechowego i hamulcowego, kostek, połaczeń elektrycznych, nakrętek itd., przed zapyleniem farbą lub innym zabrudzeniem
  • mechaniczne i chemiczne czyszczenie podwozia
  • chemiczne i mechaniczne czyszczenia widocznych ognisk rdzy
  • nakładanie podkładu antykorozyjnego na wyczyszczone ogniska rdzy
  • po utwardzeniu poprzednich środków, około 24 godzin, przystępuję do konserwacji podwozia środkiem dwu komponentowym, czyli powłoką akrylowo-poliuretanową i zywiczno elastomerową
  • wykonane starannej inspekcji po konserwacji
  • montaż wcześniej zdemontowanych elementów
  • odbiór gotowego auta po 2 dniach roboczych przez klienta




Auto starsze

  • wykonane starannej preinspekcji konserwacji
  • demontaż kół, opuszczanie zbiornika, osłon termicznych itd.
  • demontaż osłon plastikowych, nadkoli, listew itp.
  • zabezpieczenie całej karoserii przed zapyleniem farbą lub innym zabrudzeniem
  • zabezpieczenie, osłonięcie układu wydechowego i hamulcowego, kostek, połaczeń elektrycznych, nakrętek itd., przed zapyleniem farbą lub innym zabrudzeniem
  • mechaniczne i chemiczne czyszczenie podwozia
  • chemiczne i mechaniczne czyszczenia podwozia z rdzy lub piaskowanie
  • ewentualne wspawanie, wymiana ubytków poszycia blacharskiego
  • nakładanie podkładu antykorozyjbego na wyczyszczone podwozie
  • po utwardzeniu poprzednich środków, około 24 godzin, przystępuję do konserwacji podwozia środkiem dwu komponentowym, czyli powłoką akrylowo-poliuretanową i zywiczno elastomerową
  • wykonane starannej inspekcji po konserwacji
  • montaż wcześniej zdemontowanych elementów
  • odbiór gotowego auta po 3-4 dniach roboczych przez klienta

Podwozie rocznego auta Toyota Hilux przed wykonaniem konserwacji , zabezpieczenia antykorozyjnego.

Podwozie 15 letniego auta po wykonanej konserwacji , zabezpieczenia antykorozyjnego.

Zabezpieczenie antykorozyjne nowych pojazdów



Czy problem korozji dotyczy tylko posiadaczy starszych pojazdów?


Niestety nie, nowe samochody z salonu są zwykle fabrycznie słabo zabezpieczone przed rdzą. Odkryte powierzchnie podwozia, progów i nadkoli pod wpływem uderzeń kamieni, wody i soli drogowej, już po roku potrafią wykazywać oznaki ataku korozji. Dlatego niezbędne zabezpieczenie antykorozyjne dotyczy nie tylko aut starszych, ale przede wszystkim nowych.

Ochrona antykorozyjna nowych samochodów



Fabryczne zabezpieczenie nie zawsze jest w pełni skuteczne, zwykle jest ograniczone czasowo i zależy od konkretnej marki pojazdu. Zwykle bywa skuteczna średnio przez 3-5 lat, zwłaszcza w naszej strefie klimatycznej. Zanika ona również pod wpływem wilgoci czy substancji chemicznych stosowanych podczas odśnieżania dróg w sezonie zimowym
Przez długie lata rdza może się zupełnie nie ujawniać. Nie oznacza to jednak, że zupełnie jej nie ma. Być może z powodzeniem rozwija się np. w profilach zamkniętych, pojawiając się dopiero po pewnym czasie. Zatem nawet w przypadku nowych samochodów należy stosować specjalne zabezpieczenia antykorozyjne, zanim jeszcze rdza zacznie osadzać się na powierzchni naszego auta.
Zalecane jest regularne sprawdzanie pojazdu pod kątem występowania korozji i uzupełnianie stanu fabrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego najlepiej co dwa lata. Jest to szczególnie ważne, gdy doszło do jakichkolwiek uszkodzeń mechanicznych, które mogą zniszczyć warstwę antykorozyjną.

Ochrona przed rdzą samochódów po kolizji


Jeśli nowy pojazd uległ wypadkowi lub stłuczce, niezbędna jest nie tylko naprawa blacharska, lecz również ponowne zabezpieczenie antykorozyjne. Powypadkowe pojazdy znacznie szybciej ulegają procesom korozyjnym, ponieważ najczęściej właściciele zapominają o stosownej ochronie. W tym przypadku problem dotyczy w szczególności profili zamkniętych, które nawet w pojazdach bezwypadkowych sprzyjają rozwojowi rdzy.

CENNIK KONSERWACJI PODWOZIA

Każda usługa jest zależna od stanu podwozia i jest wyceniana indywidualnie.

Przedstawione poniżej ceny mają charakter poglądowy i w praktyce ich wysokość zależy od ilości pracy jaką musimy włożyć w przygotowanie płyty podłogowej do konserwacji, stanu podwozia i wymagań klienta.

Konserwacja podwozia (Auta nowe)

Standardowa usługa konserwacji podwozia - OD 1800 zł brutto.

Konserwacja podwozia PLUS (Auta starsze)

Konserwacja podwozia + profile zamknięte i nadkola - OD 2500 zł brutto.

Konserwacja podwozia PRO

Konserwacja podwozia + profile zamknięte i nadkola + piaskowanie wybranych elementów - OD 7200 zł brutto.

Wymiana progów

Usługa często wymagana w starszych modelach - OD 720 zł brutto.

Czym się charakteryzuje i jakie ma właściwości powłoka ochronna podwozia?

Jakie prace wykonujemy w Plastikspaw.pl, aby konserwacja podwozia była na lata?


Powłoka poliuretanowo-akrylowa, oraz żywiczno elastomerowa i syntetyczna stosowana w Plastikspaw posiada, doskonałą odporność mechaniczną jak i chemiczną, co sprawia, że nadaje się idealnie jako powłoka ochronna do nakładania na widoczne części podwozi pojazdów, przyczep, pickupów, vanów oraz innych elementów i miejsc narażonych na uszkodzenia fizyczne, chemiczne i spowodowane czynnikami atmosferycznymi.
GŁÓWNA CHARAKTERYSTYKA I WŁAŚCIWOŚCI POWŁOKI OCHRONNEJ PODWOZIA:
  • Można tworzyć różne rodzaje struktury powłoki, która jest łatwa do spersonalizowania, od gładkiej, do sktruktury tzw "baranka"
  • Powłoka zapewnia dużą odporność mechaniczna (na otarcia, ścieralność, uderzenia żwiru, kamieni, itp.)
  • Posiada doskonałą odporność chemiczną (woda, olej silnikowy, sól drogowa, itp).
  • Posiada bardzo dobre właściwości antykorozyjne, spowalniając procesy korozji.
  • Odporna na zmienne warunki pogodowe i jest odporna na promieniowanie UV.
  • Powierzchnia powłoki jest twarda i elastyczna w jednocześnie.
  • Doskonała przyczepność do różnych powierzchni.
  • Odporna na temperaturę do 85 stopni C.
  • Położoną powłokę, można później przelakierować.
  • Ponadto powłoka gwarantuje optymalną ochronę dźwiękochłonną.

Konserwacja podwoziaKonserwacja podwozia
parallax background
 

To co dla innych jest niewykonalne, dla mnie jest oczywiste!

 
gdpr-image
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more
×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× Jestem na WhatsApp